Alla inlägg under augusti 2011

Av rosmarie johansson - 30 augusti 2011 16:53

inte  gjort  så  mycket   bara   varit hemma ganska   trött   idag  therese o jag  lagade ris o stroganoff .sallad   till jätte  gott  var det . sovit   mest  idag   har  jag  pratat  med pernilla  o eva  det  var roligt .dagen varit  lite seg  tycker jag  varit lite sådär med . längtar tills jenny ska komma  o jobba hos mig igen saknar  henne vill helst av allt  att  det  bara  e ´hon som ska jobba  hos  mig

Av rosmarie johansson - 30 augusti 2011 13:15

det  var  ganska  segt   att  gå  upp   var ganska  trött  var  jag cyklade   till jobbet   hade  mot vind dit inte  så  mycket  folk  var  det  helle  fick  gå hem vid  1  tiden  sov    mest hela eftermiddagen  o  kvällen  var  jätte  trött  .

Av rosmarie johansson - 30 augusti 2011 11:15

var  jag bara  hemma thereres kom  vid  halv  11  tiden  satt  o pratade  lite  granna lagade  mat vi  gjorde ris  o strognanoff . sallad  till jätte  gott var  det ,  hon gick  redan kvart över   12  det  gick ganska fort  men jag  tycker  att dagen var sådär kände mig  ganska  ledsen  måde bara  dåligt jobbigt  med  mamma o pappa  ibland  dom e så taskiga ibland dom säger en massa  saker som inte  e så roliga . den  dagen var dte bara   jenny som  ringde  mig .inte pratat  med  mamma på hela  veckan  känner inte  för det  bara . du   e bara  så  bäst  jenny  e så  glad att  jag har dig .vi kan prata  om alllting du ebäst 

Av rosmarie johansson - 28 augusti 2011 13:00

jag sov till klockan  nästan var  9  fick väcka  jenny , åt frukost  sen packade vi  lite , så gick vi  o  dushade ,  agnetha josefine   hade ju  varit uppe  vi   halv  7   på  morgonen  tur  man inte  sov  med  dom  . en del   dom hade bråtom inn  till astridlindgrensvärld   men det  hade  inte  vi ialla  fall  vi han  med   ialla  fall .  packade in  väskor  i bussen så man  slapp o bära  på det .  vi  gick o tittade på   tjorven  det var mysigt  nilskarlsson pyssling   vi fikade nere   vid  pippi   det var  mysigt . sen kollade vi  på  bröderna lejon hjärta  men  den var  lite   så  där rasmus på luffen    o madicken  nils karlsson pyssling  var   bra  så  gick  vi  o kollade   lite  i affärer  jenny  köpte  saker till sina barn vi  kolllade på  bio  med    lite olika   filmer   det  var  mysigt   vi åt  på en resturang  med  det var  mysigt  jenny  åt fisk  o potatis   jag åt     potatis mos   ó  kötbullar  det  var  jätte gott  var det ,  bussen gick hem  klockan 5   vi  var ganska  trötta  när vi skulle   åka    hem   vi  sov  på  bussen  när vi  åkte   hem . stannade på mc donalds  mysigt   . vi  var  hemma  klockan  9 på  kvällen . taxin kom   o hämtade os s klockan  21 10 . haft en  mysig  helg  med  jenny  det  har  varit  roligt o  mysigt .


Av rosmarie johansson - 27 augusti 2011 12:45

lördag: vaknade   typ vid  6  nån gång då  kunde jag inte  sova  sovit  lite  så där. var  väl lite  nervös innan  vi skulle åka, jenny kom klockan 9 kollade över kläderna  lite  o så . mamma  kom en runda innan med .  känner  mig lite ledsen   när mamma  håller på ibland   det e  jobbigt .   vi satt  o kollade på  tv  lite jag o jenny taxin kom  9.35  o  hämtade oss . var  många som hade kommit , bussen kom  vid  10 tiden ,  vi satt nästan längst  bak  det   var skönt  tog ganska lång tid  att åka  buss . 4 timmar  tog det  agnetha  o josefine  ville  ju sova  med  oss   men jag ville  sova   med  andra  . vi  var  inte uppe  förrän klockan var   2 på astridlindgrensvärld  elin kom o  frågade oss  om  viville sova   med  dom   det ville jag  det   var  mysigt.  vi gick lite  inne på astrid lingrensvärldgick  med  elin o hennes  mamma .   var  jätte  varmt   var det  solen  sken hela  dagen  . jag  o jenny  gick  till ica afäffären o handlade mat till kvällen som  vi skulle   ha  o  grilla  vi  grillade  kött  så hade  vi pasta  till . vi var  ju  40 personer   som var   med  . det  var 1km  till  affären  det var  ganska långt att gå vi hade jätte  ont  i fötterna  när  vi kom  tillbaka

vi  satte oss  o vilade  oss inne . det  var skönt  sov ett  tag gjorde jag   jenny  började matenhon grillade  kött , o jag gjorde pastan , vi  satt ute  ch  maten  dukat långbord  hade vi gjort.  vi la oss   vid  halv  12   nån gång  vi spelade  fia   otto var  med   då  det var  kul  jag  vann .  i fiat   dom låg o tittade på  film  inne hos oss  en del  . vi spelade  kub också  d et var roligt . som det  ösregnade på  natten   vi skulle  gå ut på  natten   vi hade ju ingen toalett  i stugan ,  

Av rosmarie johansson - 27 augusti 2011 07:37

tycker om dig att du e så jätte snäll du e min allra bästa vän  e så glad att  jag har dig vi har alltid  så kul tillsammans  tycker att  tiden springer iväg , när vi  gör saker  saknar dig alltid så jätte mycket e så kul när dina  barn e  med  också  e så jätte  mysigt   du betyder allt för mig ,  ska bli mysigt när vi ska åka till astrid lindgrensvärld  ska bli mysigt längtar så  kram rosmarie   du e bäst..................

Av rosmarie johansson - 27 augusti 2011 07:28

äntligen lördag  ska bli så  mysigt  att  åka  till vimmerby   astridlindgrensvärld  med jenny . kommer  ju klockan  9 . längtar fick frallor i brevlådan som jag hade beställt . så  mörkt det blev  nu på morgonen   så  började  att  åska o  blixtra .

Av rosmarie johansson - 26 augusti 2011 07:15

var  jätte  trött när klockan  ringde den ringde   kvart över  5 på  morgonen , vid 6 tiden   cyklade jag till jobbe , tog ut min pengar. var  mycket  o göra på  jobbet idag gick hem  kvart över 2  vilken  mot vind  jag  hade hem  jätte  strängt var det var  helt   slut .  var   bara  hemma  tog det  lungt  cyklade   till kiosken bara sen var  jag bara hemma .sov nog hela kvällen bara   var så  trött  fixade lite hemma bara så det var  lugn kväll  bara , var svårt o sova  i natt   det e  väl  att jag  e lite spänd  nu för att  vi ska  åka  . åt lite kykling o klyftpotis ,  inte  varit så hungig precis . smsade  med jenny  lite granna .

Ovido - Quiz & Flashcards