Alla inlägg under oktober 2012

Av rosmarie johansson - 31 oktober 2012 13:15

cyklade jag till jobbet det var ganska skönt  inte så mycket att  göra  handlade lite granna på middagen  glömde  skriva på morgonen  när jag cyklade till jobbet så km det  2  stycken  råddjur från ingenstans  blev så jätte rädd  va  ju inte beredd på det  dom var  ju så  nära cyklen  konstigt att  dom  våga  komma  så nära , cyklade  ner till stan  o köpte  papper  pysslade med mina  kort   det e  så kul att  göra dom   kvällen gjorde jag inte   helle så mycket  pysslade lite hemma    hände inget specielllt

Av rosmarie johansson - 30 oktober 2012 13:00

vaknade  tidigt  gick o pysslade lite granna  sen kom yvonne satt o pratde lite granna vi bakade lite kakor snart fyller jag år ju , blev lite olika sorter  vi bakade muffins  med kokos i havre kakor  rulltårta  laga mat  mousaka  på krossade tomater o lök men  det  blev inte så jätte  gott  tycker  jag  jennys   mousaka  e mycket godare  , dom kom ju på eftermiddagen   satte  på kaffe  bjöd på fika cissi  var  också  med   det var  trevligt   vi åt våfflor  med jätte gott var det  blev  lite lessen  med  dom skulle  köra  så tidigt   tyckte  göran var lite taskig  ville han skulle  stanna men han körde med  cissi  jenny stannade kvar   göran sa  att hon  inte behövde  följa med jenny såg att jag blev så lessen  vi diskade i ordning  tittade lite på tv  rensade  ut kläder  från gaderoben det behövdes  kvällen tog jag det bara  lungt 

Av rosmarie johansson - 29 oktober 2012 12:45

åkte taxi till jobbet gick ganska så bra  anette var ledig   för barnen  hade lov  var inte så mycket folk sovm var det  vääldigt  lie att göra  taxin kom o hämtade mig  kvart 1  tog det  mest lungt  pysslade med  mina julkort  städade lite  hände inte så mycket 

Av rosmarie johansson - 28 oktober 2012 12:45

vaknade ganska tidigt var  bara hemma o tog det  lungt  dagen var ganska  seg    yvonne  kom efter 12  vi lagade mat  baccon med   pasta sås  jätte gott  var det åkte  ut  till radio affären   med  men  det var stängt det  var synd  tycker  jag    kvällen kom  ulrika o natalie det  var mysigt    vi beställde pizza jätte gott  var det  åt köttfärpizza  det e  min favorit . med  vitlökssås jätte gott  var  det  spelade  bingo men vann  ingeting  dom åkte  hem vid  halv  9  tiden kollade på beckpå tv.

Av rosmarie johansson - 27 oktober 2012 20:07

Sov till kl var halv 9 brukar jag aldrig göra men det var skönt Var ganska trött efter bussfabriken Idag var det fint väder -6 grader cyklade ner till stan handlade lite granna städat o tvättat lite. Gjort nya julkort Ätit. Kvällsmat. Kyckling o pommes. Jenny o Amadeus varit här med mysigt var det. Inatt ska man ändra klockan 1 timme bakåt.

Av rosmarie johansson - 26 oktober 2012 20:58

åkte taxi  til jobbet  den kom  ganska  sent  skulle ju komma  kvart  i 7   kändes bra att  joba  idag  inte så mycket  folk var det ,  plockade  knckebröd  med  idag  handlade  lite på  rasten  åkte taxi hem  13,  20  sen gick   jag till jenny dom  var  busig  barnen  när jag kom  sen gick vi  till bussen  dom tyckte det var  mmysigt  dom  sov på  vägen dit gick till leksaffären   sen tog  v bussen   till bussfabriken  så glada dom blev  när vi kom  dit  mysigt var det försa gången jag var där  vi åt kvällsmat  där  vi hade så skoj där  dom ville  inte  åka hem  man var  ganska  trött när vi åkte hem 

Av rosmarie johansson - 25 oktober 2012 20:45

vaknade ganska  tidigt   var hemma idag    med  kännt mig  lite  sådär  mest bara  tagit det  lungt  tittat på  tv  hela  dagen .    kvällen  gick  jag till jenny   mysigt , myste  med  barnen så lessen amanda   blev  när jag  gick   hon  ville  jag  skulle  stanna ,  men jag sa  att jag kommer  ju  imorogon blev  hon  genast  glad  tog bussen   ner till stan  regnade ju lite granna så var det kallt  med   vi  väntade på  jenny   med  vi va  på  annabelle  med  mysigt   satt  o åt pizza jätte  gott var det  gick  runt  o tittade  i affärer  mysigt var det  många  man träffade som  man  kände vi var hemma hos  jenny  en runda  medd  o kollade på  tv lte  mysigt  sen  tog i  bussen hem vi gic  o sa hej till göran en runda  o sa hej  då var  cici  o ebecca   där  de  satt o  drack  vin   men jag ville  inte   ha  för  jag skulle jobba  gick o la  mig  runt  10  tiden beställde  taxi  till fredagen var  ju så kallt  ute

Av rosmarie johansson - 24 oktober 2012 18:09

Varit hemma från jobbet kännt mig lite krasslig idag. Mest bara tagit det lungt kollat på tv. Ätit mat. Annmarie har varit här med hon e min. Godman hon köpte julkort av mig vågade berätta om datan idag att jag hade tappat den. Hon blev inte arg i alla fall vi ska lämna in den på lagning saknar den varit utan den länge nu. Ikväll har jag ätit pannkakor till lunch ska kolla på bonde sönderfru det e jätte bra så brukar jag titta på dallas med nu e det redan mörkt ute

Ovido - Quiz & Flashcards