Alla inlägg under oktober 2012

Av rosmarie johansson - 16 oktober 2012 15:45

vaknade  ganska  tidigt  idag  yvonne kom  vid  9 tiden  vi lagade massa  med  mat  kyklinggryta  stroganoff  tacco pac vi åt tacco  paj  till middag jätte gott var  det  vi gjorde vecko mat sedel   spelade  yatsy  mysigt sen kom  jenny  o  barnen   amanda sov  i vagnen   amandeus hade  en  kompis  med sig   vi  gick  igenom några papper   gjorde  chokladbollar  till fikade som vi åt med  barnen   så åt vi glass   sen var   vi  ute på  promenad  med  barnen  vi hade  med oss hundarna  med  jätte mysigt  var det  sen  lagade  vi  kvällsmat  mousaka   blev det  till kvällsmat  jätte gott  var det .  följde med  jenny  o barnen   hem  en runda  dom  hade  ju inte  kommit  hem  när vi fick lämna  hundarna  så dom följde med dit  kvällen gjorde jag inte  så mycket  tog det  mest lungt  kände  mig ganska trött .

Av rosmarie johansson - 15 oktober 2012 22:00

Var segt att gå upp idag men jag åkte taxi till jobbet inte så mycket folk idag plockat knäckebröd också idag mest bara varit hemma efte jobbet. Var aldrig på badet idag kände inte för det alls idag. Kännt mig lite ledsen idag. Det e jobbigt ibland

Av rosmarie johansson - 13 oktober 2012 18:34

Vaknade ganska tidigt plockade med tvätten lite granna följde med mamma o pappa till halmstad åkte till Eurostop så var vi på rusta med träffade Vickan var kul åt middag hemma hos mamma o pappa kalops o potatis pratat med Annmarie idag o Marie vAr kul blev lite ledsen också hon blev så arg när jag frågade om julen bara frågade va vi skulle göra när det var jul o hur vi skulle göra med julklappar sitter hellre hemma istället tycker inte om julen alls mest sovit i eftermiddag kännt mig. Lite ledsen beställde pizza. Känner mig ensam det e jobbigt känns som man inte har någon

Av rosmarie johansson - 12 oktober 2012 23:43

Vaknade ganska tidigt pappa kom en runda tvättat en massa kläder idag tagit det ganska lungt var nere i stan o handlade lite på torghallen annars har jag inte gjort så mycket varit lite trött idag Duschade gjorde mig oordning sen var jag hos Jenny Mysigt åt mat med dom. Vi åt fisk o potatis jätte gott var det barnen blev glada när jag kom. Vi gick till lingården. Det var skönt väder vi var ganska många dom åkte det var kul. Mycket folk var det. Med. Satt med Henke hans mamma var skoj dansade med Jenny ganska mycket Annika Karin murat Johan Louise många var det iallafall trevlig kväll var det. Spelade så himla bra Willes sen åkte vi hem dom släppte av oss i trädgårdstaden. Slapp vi beställa taxi ialla fall

Av rosmarie johansson - 11 oktober 2012 15:30

Vaknade väldigt tidigt svårt att sova borta . Idag var det bättre väder o Turkiet. Solen sken jag gick upp o duschade. Klädde på mig idag var det ju dax att åka hem satt ute åt frukost med Angela o Peter det var mysigt alla satt ute o åt vi var uppe. Hämtade våra resväskor sen checkade vi ut Sa hejdå till dom som också bodde på hotellet med som vi hade lärt o känna med många danska o. Finskar från Umeå. Sen kom bussen o hämtade oss Tine som kom. Hon var trevlig resetuier som var med tog 2 timmar att åka till flygplatsen. Vi stannande vid en affär Med vi var ju 7 st som var iväg. Satt jämte Jörgen på bussen han e snäll O trevlig sidan om mig satt Angela o Peter somnade till lite var trött Angela väckte mig tog lite tid när vi kom till flygplatsen när vi skulle Cheka in väskorna Sen gick vi åt lite det var några som åt pizza å några på Burger king. Sen var det dax att kliva på planet Det var en halv timmer försenat fick ju inte lyfta. Förrän dom hade fått lov att lyfta satt med Ulrika Erik det var mysigt Jörgen med så satt Charlie Linda Magnus. Fast vi byte plats jag o Jörgen satt jämte barnfamilj det var roligt dom pratade mycket med mig jag o Ulrika spelade Yatsi. Jag vann var inte så go mat. Tyckte jag. Kall potatis kött var det mysigt att flyga var det. Det var kallt. När vi landade. Sen gick vi o hämtade väskorna. Ulrika Angela hade ju lånat lite plats. Av mig Ove. O Jörgens pappa var där dom kom o hämtade oss. Vi lämnade Linda först blev väldigt överraskad när Jenny o barnen var hos mig mysigt var det dom blev så jätte glada för sakerna som jag hade köpt dom tog kläderna på sig direkt. Amanda skulle sitta i mitt knä dom var så Goa viste inte dom skulle komma blev så glad

Av rosmarie johansson - 10 oktober 2012 15:45

Ulrika kom o väckte oss vid9 tiden duschade gjorde oss ordning. Åt vi frukost satt ute lite på förmiddagen. Sen kom det värdlens skur rengnadehela dagen o åskande jätte mycket hela dagen vi tog det mest lungt bara åt lunch mysigt. Var det maten var sådär vi packade det mesta så det var färdigt skulle ju gått till hamnen var ju dåligt för det ju sista kvällen var vi allihopa ute o åt på resturang. Åt kyckling spett pommes massa olika var det på tallriken så glada vi var när vi kom in på internettet. Det har ju inte funkat på hela. Veckan vi hade mysig kväll. Magnus. Var ganska så bakis hade drukit massa öl 8 st jag Ulrika spelade Yatsi vann ju över henne. Det var mysigt. Jörgen Erik satt också med Charlie. Han skulle ju bryta arm med många på hotellet dom gick upp lite efter 11 jag satte mig i receptionen. O väntade på Angela o Peter att dom skulle komma dom skulle gå ut o äta med. Träffade ett par som hette Gunilla o hennes man dom var trevliga dom bodde i Umeå. Dom köpte julkort av mig sålde 10 stycken. Kort. Sen kom dom satt o pratade lite sen kom Linda hon kunde inte so va. Tyckte så synd om Angela o Peter så våta dom var när dom kom dom hjälpte oss med luftkonditioneringen den var svår men vi stänger sv den helt fick ju låna fick lampa av dom vi kollade lite i affärer med också. Som det åskande på kvällen. Vi kunde ju inte sova låg vakna länge o pratade satt o fikade med det gör man alltid kl 4 varje dag.

Av rosmarie johansson - 9 oktober 2012 15:30

Dom kom o väckte oss som vanligt vi delade upp oss när vi åt frukost det var skönt tyckte jag. Jobbigt ibland när vi sitter allihopa kände mig väldigt trött jobbigt var det Ville ju inte gå med till marknaden ville ju vara på hotellet men Angela o Peter följde ju med oss också det var kul. Sen var det bara Angela som gick med oss där fanns mycket saker där köpte klocka. Väska som var stickad. Sen var fin köpte det till Jenny med Var ganska trött när vi gick tillbaka allihopa. Angela hon var busig när vi gick till toaletten hon busade till det när vi kom tillbaka åt vi lite lunch det var gått med mat satt inne lite gick o vilade lite det var skönt duschade o gjorde mig oordning. Det var skönt sen var jag med dom andra det var go mat. Grillat kebabkött var jätte gott så tog jag pommes till. Det var det bästa tyckte jag. Kvällen satt vi med Angela o Peter. Trevligt var det. Det regnade iallafall inte. Orkade inte gå med påkvällen o gå i affärer var trött då vi la oss lite efter 11

Av rosmarie johansson - 8 oktober 2012 15:30

Måndag kom Ulrika o väckte oss jätte tidigt. Kvart 1 7 åt vi frukost halv 8 bussen kom hämtade oss strax efter det vi var på fler hotell o hämtade fler folk som skulle med vi var på marknad som var inne den var stor fick vi dela upp oss Jag Linda Ulrika gick tillsammans var jätte stressigt hade bara en halvtimme på oss sen var vi på en marknad till den var 2 timmar väldigt stressigt var det sen åkte vi bussen till manavgat skulle vi åka båt. Var mysigt vi fick middag på båten bar fisk o spagetti sen nått potatis var det också jag Ulrika solade lite kunde man göra. Dom tog kort köpte 4 stycken dom blev jätte bra sen åkte vi till strand som vi var på med jätte mysigt var det men jag badade det var lite svårt att gå ner jag solade lite i stället det var en kille som gick på stranden han hade apor på sig de kom o satte sig på mig men det kostade om man ville ha kort på sig men dom var söta sen åkte vi tillbaka till hotellet lite senare träffade ju Britt o hennes man Lennart också när vi kom till hotellet tog vi det lite lungt åt mat. Vi gick ner till hamnen på kvällen tror jag vi gjorde med kom inte ihåg vilken dag det var då åkte vi häst o vagn jätte mysigt var det kvällen satt vi nere vid baren mysigt satt med Angela o Peter trevlig dag har det varit bra väder har det varit iallafall