Alla inlägg under december 2011

Av rosmarie johansson - 30 december 2011 18:27

idag  kom taxin o hämtade mig vid hav  7  . för middagen var ganska  lungn  hade jag middags  rast   åt jag pommes  o lövbiff dete  gott tycker jaghandlade lite  granna  med  tog ut  lite pengar  jobbade ganska länge idag    så  jag var ganska  trött   när jag kom hem   jobbade  till halv  4  idag   sen kom  solgruppen  till mig  vi gjorde  spagetti köttfärsås   dev  avr gott  annars  så har jag inte gjort så mycket  resten  av kvällen  blir  ganska  lung  e  ganska  trött -

Av rosmarie johansson - 29 december 2011 18:15

taxin kom ganska  tidigt o hämta  migkom redan  6.20   ungefär  den skulle  inte  komma  föräns 6.35 känt mig lite sådär lite lessen med  det var inte ¨så farligt  med  folk idag skulle  taxin komma o hämta  mig ganska  tidigt skulle   ju följa med  jennyo barnen  jätte  mysigt  var det fick passa dom  helt  själv jätte  skoj var det  för  hon skulle till tandläkaren  vi  läste sagor jätte mysigt så fikade vi lite granna  dom fick een varsin  glass  o amadeus  ville  ha  varmchoklad   dom var så himla duktiga   dom tyckte om att krypa i lådan   det så  rätt så kul ut . vi åkte buss  tl eorostop  istället för det blåste så mycket  ute   det var  ju storm  ute , sen gick  vi  inne på eurostop   med  skoj var det   glömde o skriva  me   jenny fick ju  väcka amande  inne på biblioteket  hon somnade ju på  bussen . dom  lekte inne på eurostop med  ju  dom  hade   så dom  kunde leka  där   mitimot lekasaks affären  

klättrade dom på ett  hus  med  ju  där fanns  ju lite olika saker vi  var  ju på mc donalds   va jätte mysigt  skoj hade dom haft  köpte en tröja fast  den var inte på  rea  kul att  handla  med jenny    va inte  alls  mycke   folk   där  sen kom  ju mathias o  hämtade oss  dom  satt  nästan o  somnade i bilen  när vi åkte  hem   på kvällen gjorde jag inte så  mycket var  ganska  trött   me  så  jag    gick  o  la mig   halv 10   .   

Av rosmarie johansson - 28 december 2011 15:58

åkte taxi  idag var en ganska lugn  dag idag  skulle jobba till  2 idag  fick sluta som vanligt  istället  inte gjort så mycket  tycker att  dagen har kännts  seg idag  varit  på torghallen   satte  in pengar på mitt  busskort  resten  av kvällen blir lungn

Av rosmarie johansson - 27 december 2011 15:45

åkte  taxi  till jobbet  jobba halva  dagen idag göran o jenny skulle komma till  maxi  idag vi åt  på sjöhästen  det var jätte mysigt  jag o jenny åt  lax  tallrik  det var jätte  gott . göran åt macka  . vi träfade ulrika o jenny  annelie ,  sen  träffade jag veronika det var  kul  hon  har spelat   med  i chrix innan  .  var ganska  mycket  folk på eftermiddagen  vi handlade mat på nyår var  finnt  väder ute  , åkte  taxi hem  vid  2  tiden  hoppade av  hemma   hos  göran  . annars  blev det  stressigt   skulle  till  banken  o ta  ut  pengar   dom skulle ju åka   o hämta   en  till  så   var  jag  med  dom enda  till  kvällen   jätte mysigt jago  jenny  gjorde alla  ärenden  . var jätte   kul  gjorde lite av varje  tiden gick så  fort  vi var på system bolaget  med  o kä

köpte vin  .med  var massor  med folk  överallt .var jätte trött  på kvällen  när jag kom hem .

Av rosmarie johansson - 25 december 2011 21:49

tycker att dagen kännts   så   segt mest sovit   hela dagen  varit jätte trött tittat på trekronor  kännt mig lite lessen  med  jobbigt  med mamma  o pappa   o min  ena bror   dom klagar på mig  att  jag e sur men dete  jag inte  tycker bara det e jobbigt med julen


Av rosmarie johansson - 25 december 2011 08:34

tyckte att  det var  segt .pappa kom o hämtade mig nästan vid 12 tiden kändes  tråkigt  att vakna  själv.vi hann   nästan inte  o vara  hemma alls  hos mamma o pappa . tyckte att det  var så  tråkigt att  vara  hemma hos  magnus  o robine  mamma o  mats  började o bråka  med  mig  mats sa att  jag  var sur det  var  jag inte så flög mamma  på mig   det  var ju mats  som  börja o hacka  på mig  hade  inte gjort nåting åt  julmat  tittade på kalle anka  ville åka  hem  tyckte  det var så  tråkigt tog hem  mina julklappar hem kändes  nästan som jag inte fick några , en kofta fick jag o film   morgon tofflor som jag inte ville   ett halsband  men det tyckte  jag inte om så fick jag 500 , så hade  jag fått  skor innan  med . men jag  tror  att dom fick mer   sen kommer  det  bästa  fick vara  hemma hos jenny  o mathias o barnen  gick  dit runt  4 tiden  sen kom tomten  vid halv  5  det var jätte  mysigt  amanda blev lite rädd för tomte sen kom jennys   mamma o syster  det var  mysigt   sen åt  vi  julmat  jätte gott  var det . sen  blev det paket dags   jätte mysigt  var det satt alla  samlade    var så mysigt   fick filmen  trekronor   en kudde   doft  ljus  naglack barnen blev jätte  glada  för mina julklappar  me  amanda  ville se på filmen  direkt  kvällen  var det  bästa  med  jenny  o hennes  familj  jätte kul var det

Av rosmarie johansson - 24 december 2011 08:40

vaknade runt  8  tiden  känns jätte  tomt  att  inte ha  nån alls skulle  vilja att  nån som  sov  här hos mig känns  så ensam  tycker  jag ska åka hem till  mamma o pappa  sen vid 11  tiden sen klockan  1 så ska vi  hem till magnus o robine  tycker inte att det ska bli kul alls   tråkigt   kvällen ska bli kul  då ska jag  hem till jenny  o mathias o barnen  det ska bli jätte  kul längtar så  känns   inte  som  nån jul alls   tycker  jag  det e  jobbigt vill inte  ha nån jul  tyker att  det e  onödigt

Av rosmarie johansson - 24 december 2011 08:33

åkte taxi men idag  somnade jag inte  om i alla  fall .indag kom  det inte  lika mycket varor . skönt  tyckte  dagen var seg idag  skulle jobbat till 2  fick gå  hem  innan taxin kom  13. 10  cyklade till stan  skulle hämta  ut pengar var ute o hämtade ,,mina  skor  sen var jag på  skotten  me   sen kom  sara  till mig vi lagade mat gjorde flygande jakob sallad till sen kom  göran victoria  åt mat   sen fick  göran kaffe.  spelade bingo   men det var sådär  dom   pratade så mycket  bara  göran  vann 50 kr på miljonbingo tror jag det  hette  jag vann  100 kronor . dom åkte   hem  kvart över 10 . tittade  inte på hela bingot gick o la mig istället  tycker att  det känns så ensam att vakan på morognonen  å inte ha  nån

Ovido - Quiz & Flashcards