Alla inlägg under maj 2012

Av rosmarie johansson - 30 maj 2012 15:45

ONSDAG 

INTE  GJRT SÅ MYCKET  BARA  VARIT HEMMA  ,ANNELIE VARIT  HÄR PÅ BESÖK   JÄTTE MYSIGT VAR DET ,  SEN CYKLADE JAG NER TILL STAN  O  HÄMTADE  UT  PENGAR , VAR HOS  JENNY  O GÖRAN , FICK JAG KVÄLLSMAT DÄR   HADE FÖLJE MED  JENNY HEM  BLEV  PAFF  ATT  MALIN   VILLE   KOMMA   HON VILLE  LÅNA   MIN  TVÄTTMASKIN  HON VAR  HÄR  TILL  KL 11 TYP  SATT  O PRATADE  LITE  GRANNA  TITTAD EPÅ  TREKRONOR   O ÅT POPCORN  HON BRUKAR ANNARS INTE VILJA  KOMMA  SKA  SOVA  NU HOPPAS  PÅ ATT  MAN KUNDE SOVA .........

Av rosmarie johansson - 29 maj 2012 20:02

sov till kvart öer 8  , sen kom pia  till mig  vi  gjorde vecko matsedel  städade o tvättade ,lagade mat  till middag  blev det pasta sallad  jätte gott  var det så bakade vi muffins också  , han  göra  mycket  tyckte att  tiden  gick så fort när pia var här   sen  tyckte  jag  klockan gick  ganska  segt  inte   gjort så mycket kännt mig lite ensam tycker att  det e  jobbigt att känna sig det .ibland  känns  det som ingen vill va  med  en ....o  ibland känns det som man inte  har nån att prata med heller

Av rosmarie johansson - 28 maj 2012 21:45

sov till hal8   vaknade  av hundarna  skällde  typiskt  när  man e ledig , fixade   i  trädgården  på framsidan  var  nere  i stan   en runda städat lite  me   varit hemma hos  jenny  o mathias   o barnen jätte  kul var det  dom badade i poolen ,som dom hade  köpt satt  ute på altanen o åt våfflor jätte gott  var det , lekte   med  amanda o amadeus jenny o mathias  åkte   iväg en snabb runda , vi spelade  spel   med   lekte  kurra  gömma , jag   o amanda var o köpte  grönsaker  i kiosken  tittade på  pippi dom var  ganska  trötta vi hade  det  mysigt  jätte gott var det  att äta  taccos längesen  jag åt det  klockan  gick så fort  det gör  den  när man alltid  e där  idag  när jag  var där så  säger  amanda  rosie   emin  lät  lite roligt när hon sa det . haft det så mysigt  idag   mamma  kom imorse   med  jag var  ju  inte hemma  då .pratade  med  mange  o sara  en runda  me .dom var  ute blåst en del .ringt o sagt  grattis  till morfar  han fyllde år idag  imorrgon kommer pia till mig ska bli mysigt.    

Av rosmarie johansson - 27 maj 2012 16:29

  söndag   morsdag


sov till klockan  var  8 var  hemma  g´hos jenny  lovestrand  det  var  mysigt  hon skrev  att  jag  fick komma   blev så  glad  var  ju hemma hos annelie med på lördagen för hon fyllde år  fick tårta jätte go var den.  trodde inte att sverige skulle  vinna   men  det gjorde dom   ju gillade  sverige  danmark norge  grekland - var ute o  klippte grässmattan   sen vid  11 tiden kom  mamma  o pappa   o hämtade mig   åt stek ony potatis   jätte gott  var det   var jobbigt attt sitta  o vänta på  mange  o robine  åt  ju inte  förrän  hon nästan var halv 2  ville   ju åka  hem sen  mamma  sa  va ska  du hem  o  göra  inte så  kul  att   vara  där   dom  prata  ju inte så  mycket  med   mig  heller ju  kände   mig  lite sådär med  mamma   kramade  om  robine  men  inte  mig   åkte taxi hem  ville   inte stanna   kvar  nu ska  jag o  lousie  o  monika  käka  pizza  ska bli   gott  tycker  nog att   örelids  pizza   e bäst tyckte att   hawaiii e sådär  inte   lika  goa som örelids dome  bäst

blev  besviken på  anna   hon  skrev att  hon skulle  höra av sig   men det gjorde  hon inte tycker  hon  e taskskig  när  hon  gör så mot  mig  men  jag  o jenny hade jätte  mysigt  iallafall

Av rosmarie johansson - 26 maj 2012 15:45

  LÖRDAG

INTE GJORT SÅ MYCKET FÖRSÖKT O RINGA TILL KOPISAR MEN INGEN SOM HAR VELAT ELLER SÅ E DOM  UPPPTAGNA ..VAR  O SA  GRATTIS TILL ANNELIE  HON FYLDE ÅR   SÅG DET PÅ FACEBOOK VAR  O KÖPTE BLOMMA I KIOSKEN SOM  JAG VAR  O LÄMNADE SÅ E ETT KORT  MED  SOM HON FICK VAR MYSIGT ATT  VARA DÄR ,FICK TÅRTA  MED  JÄTTE GOD VAR DEN SATT  UTE DET VAR SKÖNT .   HÄNDER NOG INTE SÅ MYCKET IDAG .LÄNGTAR  TILL TORDAG .

Av rosmarie johansson - 25 maj 2012 15:30

   fredag  

cyklade till jobbet  det var skönt idag  kom  varaorna ganska  sent  dom skulle komma klockan 6 på morgonen ,men  dom kom inte   förän  hon nästan var halv10  tror  jag idag gjorde jag fika rumet  på jobbet det e  kul . jätte mycket folk har det varit idag  med , idag fick jag äntligen tag på pernilla  det var kul att prata  med henne ..jobbade till klockan 2  idag cyklade jag hem inte så varmt idag  sen kom amadeus  till mig sen kom sara o mange  vi skulle  pizza jätte gott  var det  sen var vi i kiosken o köpte glass  med  hade  så jätte  mysigt ,  tittade lite på film  åt chips o dipp med så  fick vi låna hundarna  med mysigt var det

Av rosmarie johansson - 24 maj 2012 19:48

CYKLADE TILL JOBBET  IDAG VAR DET  LITE   MER  FOLK  MYCKET  PENSIONÄRER VAR DET , VAR   O KÖPTE SOLKRÄM   IDAG . JOBBADE  TILL  KLOCKAN 2  IDAG  IDAG  VAR DET  SKÖNT ATT CYKLA  HEM  SVALARE  IDAG  INTE  GORT SÅ  MYCKET  IDAG  SOVIT  VAR TRÖTT  KÄNDE MIG FRÖSEN  MEN  DET E NOG FÖR ATT   JAG HAR BRÄNNT  MIG PÅ RYGGEN KÄNNT MIG SÅ  ENSAM GÖR DET   IBLAND  DET E JOBBIGT  TYCKER  JAG

Av rosmarie johansson - 23 maj 2012 19:30

        ONSDAG  

CYKLADE  TILL JOBBET  DET VAR SKÖNT  MORNARNA   E BÄST  NÄR DET E  VARMT   INTE SÅ MYCKET FOLK ALLS ,GICK HEM 12,45 TOG DET   LITE  LUNGT  DUSCHSADE   VAR SÅ  VARM  VID HAV 3  TIDEN  CYKLADE JAG  BORT TILL JENNY  O VAR DÄR  IDAG FIKADE NÄR JAG KOM  DIT  SATT  INNE  SEN VAR  VI  UTE  HELA DAGEN O KVÄLLEN  TIDEN GICK SÅ  FORT  MYSIGT VAR DET  VI  BYGGDE  BUR TILL  AMADEUS KANIN   KUL VAR DET   BRÄNDE  MIN  RYGGG  SATT  UTE  O  ÅT KVÄLLSMAT  MYSIGT  VAR DET   BARNEN VAR  TRÖTTA  MED  ÅT  RISOTTO VAR JÄTTE GOTT  VAR DET  HADE ALDRIG ÄTIT   DET  FÖRSTA GÅNGEN VAR DET  ROLIGT ATT  PROVA  NÅT  ANNAT SOM  MAN INTE HAR ÄTIT INNAN.   MATHIAS  HJÄLPTE  OSS  OCKSÅ LITE MED   KANIN  BUREN  VI BLEV   NÖJDA  MED   DEN BARNEN  VILLE   SITTA I  DEN  TYCKTE  DOM  VAR  KUL SAKNAR ER  REDAN  E SÅ KUL ATT VARA  MED ER  NI E DOM SNÄLLASTE SOM  FINNS

Ovido - Quiz & Flashcards