Alla inlägg den 17 november 2012

Av rosmarie johansson - 17 november 2012 19:00

vaknade  ganska  tidigt  tyckte  för midagen var  ganska  seg  ,  jenny kom  o  hjälpte mig att  lägga  ihop tårtan , städade lite  o pysslade  lite  granna ,sen  halvv kom  göran o jenny sen ko   en annan jenny o hennes pojke som heter  theo det var mysigt  fikade lite granna  men dom  stannade inte så länge   sen kom  mamma  o pappa  sen kom  mormor o morfar  med   bjöd  på kakor  o tårta , fivk ny hem  telefon  pengar  handuk  en  kula som det  belysning  i m,mdom stannade ganska länge   pia kom o hämtade  mina saker  som jag skulle  ha till kalaset  hon körde  ner dom till lokalen  vi gick  inom  jenny med   o  hämtade  skrindan  o  barnen   dom ville  följa  med  ,  dom var så snälla  dom   hjälpte  till  också  vi  gjorde långbord  det var  mysigt   pia  körde  o  hämtade  mossa  o löv  o lite  äpple    som vi dekorerade med   blev jätte fint  v dukade o  gjorde fint  sen började  gästerna att komma   vi gjorde irdning med  maten   pia hjälpte oss  ......vi  var 25 stycken på kalaset   alla  hade ¨jätte  trevligt  alla  var  jy nöjda  med  kalaset   bjöd ju på taccos  o  maräänswiss jätte gott  var det   sen bjöd  jag på chips o godis    fick massa fina  presenter  av alla var många som ringde  med  fick  ju  halsband  örhängen  blommor  present kort iblomsteraffären  skålar o glas  svårt att komma ihåg allt var ju så mycket nöjd med  kvällen snälla  jenny som  hjälpte mig med kalaset  tack för att du hjälpte mig  med  allt   mathias o barnen  var också med jätte mysigt

Ovido - Quiz & Flashcards