Alla inlägg under juni 2012

Av rosmarie johansson - 22 juni 2012 09:15

fredag åkte  taxi till jobbet .vi var många som jobbade , gjorde  fika rummet  idag tycker att det e kul att göra det ,var o hnadlade lite granna skulle sett så mycket folk det  strömmande  in  skulle  ta ut penga  me  men det  fick jag  göra  i informationen i stället , taxi kom  kvart  12  o  hämtade mig . skönt  med  en kort dag var bort  i kiosken o köpte  present till mange  pia  kom  en runda  o hjälpte  mig  lite granna med  köttet ,  vilade mig ett  tag sen var  jag borta  hos  mange vi skulle vara   där  mysigt  jenny  o jag  o mange  grillade  va  gott , ny potatis  o sallad jätte gott  var det sen kom kim  o rebecka  till fikat  det var jätte  mysigt .  fikade vi  dom  hade  gjort tårta   men jag ville  inte ha  men jag  kände mig  ganska  så mätt  efter maten he  rebecka  blev ganska  så  full ,  jenny  åkte  hem  vid  23,10  jag  gick   hem  vid halv  12 var  nöjd  med kvällen  var  lite högljutt  men det gick  bra kvällen blev  jätte fint

Av rosmarie johansson - 21 juni 2012 15:30

åkte taxi till jobbet  var en lång dag idag , massor  med  folk var det  o  trångt  var det svårt att komma  fram  o plocka  upp då  . packade vagnar åt sommar jobbana  delade massa  meloner  delade  12  lådor  med  vatten  melon   var  ju jätte fint väder  med   jobbade  enda  till  kl  4 , hade fika  paus  imellan  höll mig  mest på  lagret   ganska  så skönt o svalt i kylen .    var jätte trött  när jag kom hem .  sov  mest  hela kvällen 

Av rosmarie johansson - 20 juni 2012 15:30

mycket folk var det på jobbet  , men  vi han  med  va  vi skulle  ju . kul när  det e  mycket  o göra  skulle   jobbat  till  kl  3  men det  behövde jag inte   sen  när jag kom  hem  då  packade jag mina  bad kläder  sen  cyklae jag bort till jenny  , vi fikade lite granna  innan simhallen  jenny  var  med  amadeus på simskolan  så var  jag o  badad emed  amanda  mysigt var det   på kvällen  grillade vi jätte gott var det  åt  fläskfilie   o pommes . skönt att det var så fint väder ute sen hade  vi  myskväll på kvällen  klockan gick så  fort bara

Av rosmarie johansson - 19 juni 2012 15:30

vaknade jag  ganska  tidigt fast jag var  ledig   sen kom  sara  till  mig  vi tittade lite på  tv gjorde ugnstekstfalukorv  i ugn det  frös  vi  in  lagade tacco paj till middag  vi fick  gå  till kiosken o köpa  cremefraice men  det hade  dom inte  så vi fick  ta  gräddfil  men  det  gick lika  bra  med  det  så  gott  det  blev , vi gjorde  vecko matsedel  med . kände  ganska  konstigt att lämna   katten   sara   tog den med sig  hon sa ingeting  när jag släppte in  den i buren . pias son skull e ha den  hon tyckte  ju inte  om  att  åka  bil . hon  har  ju  aldrig gjor det . sen var det  dags  att åka  till ulrika  på rehableteringen det var  mysigt . att träffa  henne   tycker om  henne  att  hon e  så snäll  fick  sitta  o vänta  ett  tag  ringde  jag  o  prata  med pernilla .  kvällen   gjorde jag  inte  så  mycket tog det mest lungt .    känns  lite  konstigt  att  inte  ha  något  djur  nu  men det  e skönt man vänjer sig

Av rosmarie johansson - 18 juni 2012 15:15

cyklade till jobbet , vi var ganska  många som jobbade idag  nu har  alla  sommar jobbarna  ocskå börjat nu börja  det komma  mer  folk  det  ekul  fick sluta vid   ett  tiden cyklade  ner  till  stan tog  ut  pengar .   träffade annmarie på jobbet dom var  o handlade   sen cyklade  jag  ner  till  göran  o  jenny var  med  dom det var  mysigt . åt kvällsmat  med  dom åt korv band spagetti jätte gott var det sen hade  jag  följe  med  jenny   hem på kvällen  rebecca kom  ju  men hon fick  ju inte  komma  för  hon hade  besök  med  ju  . pysslade lite  när jag kom  hem  sen tog  jag det lungt

Av rosmarie johansson - 17 juni 2012 15:00

vi åkte buss  ut till tågstaionen  sen tog vi tåget mycket folk var det , det  tyckte  dom  var   mysigt  barnen att  åka  tåg när vi kom fram   möte  marie o malin  oss  jenny mamma   e  det o syster .vi  åkte  till barnens dag åkte karuseller tog lite lotter så  var det ponny ridning , klappade kaniner , dom fick sitta i polisbil som var där  vi hade  tur  med  vädret, jennys mamma  björ på  mat som hon hade med sig det var jätte gott , fick  några andra  med  som var där  med  jennys kusin o några  till  .  kommer  inte på va  dom  hette , men  mysigt var det ialla fall  sen  åkte  vi hem till jennys mamma  med  fick se hur  hon  bodde , sen åkte  vi hem  till jennys syster med , o fikade dom bodde jätte fint , sen  vid  7 tiden åkte  vi tåget hem  knökat med  folk var det , jenny  beställde macdonalds mat som vi åt på  tåget  dom blev  fina  i ansiktet  med  amadeus  o amanda  målade sig i ansiktet  till batman , sen var vi ganska  trötta  när vi satte oss på tåget . var  nöjd  med  dagen . sen var ganska  trött när man kom hem .

Av rosmarie johansson - 16 juni 2012 15:00

vaknade tidigt som vanligt , städade lite  granna  följde med pappa  ner till stan  var på  torghallen  ladda mitt busskort med pengar , sen var  jag bara  hemma tog  det lungt , sen kom  jenny o mathias o barnen fikade lite granna  sen satte  vi igång o klippa häcken  det behövdes  amanda  åkte  skottkärra med  mig tyckte hon var kul   hon ville knappt gå  av , benne o mille var också med   tyckte dom  var jätte roligt . åt kvällsmat som jag bjöd på  amadeus hade beställt  lasange  det gillar dom jätte  mycket  klockan gick så fort  mange kom en runda  med .  som det  börja  o regna  sen på kvällen

Av rosmarie johansson - 15 juni 2012 20:15

idag behövde jag  ej gå upp så tidigt , hade beställt  taxi  var ganska  så skönt ,  när jag  har kännt mig lite så , den kom halv  7..  varit en del  folk idag handlade lite  idag  städade  när jag kom hem sen kom pia till mig det  var mysigt  tycker om henne så mycket , pratade  o lagade mat kyklinggryta o pasta   blev det  var jätte gott  tycker om pia så jätte mycket , trivs så bra med  henne .  hennes  pojke ska  ta över  min katt  , ska bli så skönt att   inte   ha några  mer  djur  sen   varit lite jobbigt  ett  tag  med  henne  nu .. resten  av kvällen  varit ganska så lungt   inte kännt mig lika  trött idag  det e  skönt tycker  jag

Ovido - Quiz & Flashcards