Alla inlägg under mars 2013

Av rosmarie johansson - 9 mars 2013 14:27

vaknade   ganska tidigt ...satt     vid datan  lite  granna .. städade   lite    med pappa  kom  o  hämtade  mig  vi åkte hem   så  åkte   vi till euorostop    gick runt   o kollade   där  lite  ,,,,sen  åkte   vi  till grens  o  handlade lite   mycket folk var där  mamma  o pappa  e  lite  tjatiga  ibland  om mina  pengar hela  tiden  . dom   tror  att  min  god man tar  pengarna    men det  gör hon   inte    hon har  ju  över  förmyndae  över  sig    dom  blir  ju kollade   ju  dom  fattar  ju inte   det ....till middag   åt   vi  hemma  gjorda  köttbullar   med  potatis lingon o sås  jätte  gott  var det  men   jynnys   kötbullar e   ännu  godare   tycker  jag   ......sen  åkte vi  hem  kände  mig   lite  trött  tog det  mest   lungt  sen på  kvällen ska   ja  åka  på   kalas   till henrik  för  han   har  fyllt  år  ,  han skulle   bjuda på  lasange  efter  rätt  ommer jag inte  ihåg  ..... ikväll  ska  vi  kolla   på melodifestivalen   hoppas    på  tommy  körberg  o clase malmberg  dom var  bra   o  ohio med    ddär  var  några   bra   låtar  nu   har jag  äntligen fått  mus  till min dator

Av rosmarie johansson - 8 mars 2013 14:15

åkte  taxi  till jobbet  ..skönt  att  det börja att  bli så  ljust   ute   nu ..varit   mycket  folk idag  ,  var  o kollade på  present   till henke  , anette  blev  lite  sur    för   jag  gjorde  det på  morgonen  det e  ånga  son  vid    brukar  göra  så  ju  ,,,,tykte  att  jag kunde  göra det på  rasten    hon kan ju  inte  begära  att  det  ska  vara  färdigt  till  8 på morgonen .handlade på rasten ... slutade  klockan  1 sen km  t axin  halv  2  tiden  var hemma   ett  tag sen gick   jag  ner  till  stan,  skulle    till göran   var  mysigt  ,satt  o tittade på film ..  mysigt   vid  halv  7 tiden   kom  taxin   o hämtade oss     så  åkte  vi tll lagagården  mycket  folk var där  var  mysigt  taxi  strulade  ju  för  oss   ju   åde  dit  o  hem    ju  hopplöst  ....men vi slapp  å  betala   på  hem  vägen  ialla  fall

Av rosmarie johansson - 7 mars 2013 14:00

åkte  taxi   till jobbet ,  ganska  så  mycket  folk var   det ..åkte hem.    klockan   1    dushade   jag bytade   jag  om lite  granna   plockade   ihop  saker  som jag  skulle  ha  med till jenny  vi hade  mysigt  satt  o pratade  lite  grannna dom var  lite busiga   barnen  sen kom jennys  mamma   fikade  mysigt  hade  vi det   ..   kvällen gick så   himla  fort  när    vi  var  där  ,  kvällsmat åt vi   fisk  o potatis jätte   gott  var  det  ,,,  senare på kvällen   hade  jag o jenny   mys  på  kvällen   när barnen nu e    det inte  så  långt  kvar  tills  jennys  mamma  skall ta   öve  längtar  pratade  ju med  annmarie  med  , vi  hjälpte   jenny  med   en  del , 

Av rosmarie johansson - 6 mars 2013 16:32

idag   behövde  jag inte  gå upp så  tidigt ,  vid  7  tiden  åt frukost . sen cyklade jag till dagis det var  jätte  kul vi  var  ju mest  ute    idag  til lunch åt vi stroganoff  o  ris  ..  spelade  spel  med  barnen ,,  mysigt  dom  blev   glada  när jag kom  dit idag   sprang barnen    vasa  loppet  runt  dagiset   dom var så  duktiga  ,,,fick gå  vid  2  tiden   sa  hej   till jenny  o barnen  såg dom  var ute  ,  göran o annelie  var  där  fick  fika   men ikväll har jag inte planerat  någonting ..

Av rosmarie johansson - 5 mars 2013 16:00

vaknade  ganska  tidigt ,  skulle  passabarnen  på morgonen  vi skull  ju  varit   här.. men  hon  fick ju inte  upp amanda  var hemma  hos  dom   istället  det  funkade  jätte  bra  ,   vi hade  det  mysigt städade på deras  rum . sen  gick  jag o lämade  amadeus på skolan     sen  amanda på dagis  vi tittade   lite på   pippi  innnan  .  sen kom  yvonne   vi lagade  mat lasange  o potatismos med  köttfärs jätte  gott .var det   v  tog   en promenad   med   det varmt ute   nästan  10  grader   ute  eftermiddagen var  ganska segt  tyckte  jag  . 

Av rosmarie johansson - 4 mars 2013 16:00

var   jag  på  maxi åkte taxi hem klockan  1  ,  sen klockan  2  gick  jag o hämtade  amadeus   på fritis  klockan  2  .  vi gick  till  kiosken , vi fikade lite   tittade  på film  mysigt  var det .  sen  kom  amanda o jenny  vi tog  på  måndagen . satt  o pratade  lite   fikade   till kvällsmat åt vi stuvade makaroner köttbullar men jag  åt vanliga  pasta kvällen  gick å himla  fort bara  ......jocke kom en  runda på kvällen  var längesen han  var  o  hälsade på ,,han busade   med amádeus o  amanda   sen gjorde  jag ine  så  mycket  tog det   mest  lungt bara ,  kollade på tv gick  o  la  mig   runt   9 tiden ,

Av rosmarie johansson - 3 mars 2013 18:13

vaknade  ganska  tidigt , solen sken    ju   ,, städade  lite på  förmiddagen  ,  var på  torghallen ,, handladelite  granna..  känns  konstigt  att man inte  har ågon soffa  nu    längtar  tills jag ska  få  den   nya  soffan  ..   satt  ute  lite  på altanen   var  varmt  där  sara  var  här idag   vi gjorde  ugnstekts falukorv i ugn jätte got  var det .... o potatismos  till ,,,,sen  resten  av dagen  var det   lungt    spela  bingo på kvällen   hoppas man vinner  någonting  då varit  fint väder hela dagen   ,,imorgon ska jag  cykla  tänkte   jag .... 

Av rosmarie johansson - 2 mars 2013 18:15

va   jag  bara  hemma  tog det  lungt  ,,,hände  inget  speciellt  idag  kom  alexandra  eller hennes kille   o hans  pappa    hämtade  soffan o bordet  . kvällen  varjag på  fest  hos  petra åkte  taxi  det  blåste    så himla  mycket vi var   någr a stycken  åkte  samma taxi  med  jenny   o eronika   det var kul.   fick  ju  kassergraäng jätte  gott var det  ,  efterätt var det marännswiss   godis  o chipps   ,  blev  lessen  på  personalen  tyckte  dom var taskig a  hade   beställt  till kvart över  10   men  dom  tycke  det var sent  ,   blev jätte  lessen  man  skickar  inte   hem folk   så  när det e  fest  de var  ju faktiskt  lördag  ,,åkte   med  anna   hem henne  tycker jag om

Ovido - Quiz & Flashcards