Alla inlägg under juli 2012

Av rosmarie johansson - 25 juli 2012 15:30

vaknade  ganska  tidigt .tog det mest bara  lungt  på förmiddagen
var bara  hemma kolla på tv   våra bästa år .var  med  jenny  mysigt var det jenny  hade köpt  pool till barnen dom bade   i den   vi gick till kiosken  köpte fika sen gick vi hem till mkig hämtade   bad kläder vi låg i poolen hea eftermiddagen jätte skönt vi åt mat  på örelid mysigt  satt ute o   åt  vi åt kyklingtallrik  vi hade   det  mysigt  med  barnen  amanda e för söt hon e rolig  när jag var där   så  säger amanda   rosie   jag  saknar dig  när jag satt  där mysigt  när  dom ssäger så amadeus e  med  för söt   han sa till mig  han tyckte det var ätte mysigt när vi satt  i poolen  han tyckte det var   det bästa fick sms   då var det  om  telefonen  då hade  den kommit   så glad jag  blev  täänkte  att jag skulle vänta  men  kunde  inte hålla mig   jenny hjälpte mig  o  instalera  den slipper jag  ha  låne telefon så  skönt ska  lämna  tillbaka  den på måndag  efter jobbet som jag har saknat den tycker om jenny så himla snäll tycker om henne  så jätte mycket dom e  dom snällaste som finns

Av rosmarie johansson - 24 juli 2012 08:30

idag  blev det finnt väder  som dom hade lovat .johanna kom till mig sen lite efter 9 vi gjorde vecko matsedel  . sen började vi   med o putsade fönsterna  ,  gjorde taco paj  till lunch  o en go sallad  satt ute  det var jätte skönt satt  ute en  del , kollade på dallas  på tv på  4 guld o allsång på skansen  klippte gräsmattan .på baksidan  nu var våran resa  bokad  den  4 oktober  ska bli kul skönt att vi inte är så många som ska  åka  7 stycken  sammanlagt  ska  bli tgrevligt att åka  till turkiet  var längesen  ja var utom lands  kännt mig  lite lessen jobbigt ibland

Av rosmarie johansson - 23 juli 2012 17:27

tycker att  dagen  varit seg idag kännnt mig lite lessen  snart  e semestern slut  mammao pappa har lovat  att dom skulle komma  o grilla men det har dom inte gjort  ens  dom  sa att där finns hela  sommaren  snart e det  augusti månad   .men dom har inte kommit orka inte hålla på att  fråga dom  dom blev sura  för jag  ringde idag    men dom vill inte   tyckte  jag kunde  ringa kompisar istället  än att ringa dom skönt att  det blivit fint väder att solen skinner    synd att det ska blåsa så mycket bara hoppas  på att mobilen ska komma snart  saknat den så ska  ju få en helt ny

Av rosmarie johansson - 22 juli 2012 10:30

söndagen gjorde jag inte så mycket  tog det ganska lungt  var ganska  trött  åt middag hemma hos mamma o pappa  blev pommes o hamburgare  sen kom annmarie  vi åkte hem till  linda  vi skulle  ha möte om  resa   där  med dom det var  mysigt. vi ska åka  till alanya turkiet erkaptan  19 sept.vi som ska åka  e ju  jörgen  baumgarten  linda davidsson  charli  o  magnus  johansson  o 2 ledare det ska bli jätte kul  längtar så till det



Av rosmarie johansson - 21 juli 2012 10:15

vaknade ganska  tidigt  men jag låg kvar  gick upp runt 8 tiden , då åt vi frukost   sen cyklade jag hem   sen till stan  för  o ta ut pengar , sen cyklade jag  hem tog det  mest  lungt var ganska  trött  . låg mest  på soffan  var o lämnade  grillen till magnus   med på förmiddagen ,  satt o gjorde  ett kort  till dom på face 84   som jag skulle  ge ,  dushade  o gjorde  mig o iordning , sen kom jenny  vi  skulle  grilla hemma hos mange  vi   var nog 13 stycken men det var  mysigt . vi grillade  kött o åt klyftpotatis  jätte gott  var det   satt  ute det var skönt ,  gick hem o hämtade min  jacka , dom som var hos mange ulrika  petra  andreas  annika anncharlotte  pia  hennes  assistent linda kattis som var   med ulrika  o petra  pia som va  med  o grila   sen kom sara  när vi skulle åka  till karsefors.när vi kom  dit var det inte alls mycket folk som var där  fick ju träffat  face 84 innan  dom blev jätte glad a för kortet som jag hade gjort  fick en kram  av dom  vi var många från  salva   som var det  var ju larskristers o arvingarna som spelade   sen framåt kvällen kom  det  jätte  mycket folk   jag o jenny  vra o lyssnad epå face 84  vi stog  längts  fram .jätte mycket  folk var det på dom  jenny  tog kort  på mig o emma  det var  kul   vi ringde o ändrade taxin  den kom  ju 1, 20 i stället , vi hade  det  jätte mysigt  vi fick ju  sitta  o vänta  jätte  länge på malin  men hon kom ju inte  dom ringde  ju flera  gångertill henne .tog ju  jätte mycket kort kul  att ha 

Av rosmarie johansson - 20 juli 2012 10:15

jag  följde med mamma o pappa  till citygross  o handlade lite  granna , åt middag  hemma hos  mamma  o pappa  det  blev ris  o fjärilskotlet  jätte gott  var  det  min lille  bror  magnus  kom med   o åt  det  var mysigt   inte  så ofta  , så kom  grannen lissi  det varkul o träffa henne  sen kom johanna  till mig   vi  gjorde stroganoff  som jag frös in  sen var det  dax o cykla  till ulrika skulle ju sova  där  var  ju linda  o regina som jobbade   där åt hamburgare  o pommes  jätte gott  var det  satt  mest o  titta på tv  spelade yatsi  tyckte klockan gick lite  segt , sov  lite  sådär  sov  i extra säng där den var lite knirrig sängen . hon var  väl en 11 halv 12 innan  vi la oss .

Av rosmarie johansson - 19 juli 2012 10:00

sov till  7  sen kunde jag inte sova , sen var jag hos  jonne  o lämnade in min cykel ,så fick  jag gå hem  blev ganska  såå trött i min fot, men jag skulle få min  cykel på förmiddagen igen , men mamma körde mig  ut sen så cyklade jag hem igen , var inom skotten  tog det  lungt  bara sen kom  jenny   satt o pratade lite granna , vid  3  kom  jonas  o skulle  hälsa på  men det var nervöst men jenny var ju   med  bjöd på fika  kladdkaka som jag o johanna  hade  gjort ,  sen  satt vi lite själva   o prata   jenny  gjorde lasange  det var gott . han  var jätte trevlig o lugn var han . tycker att det varit jätte skönt o vara ledig, kvällen tog jag det  bara  lungt 

Av rosmarie johansson - 18 juli 2012 22:26

vaknade tidigt  , som bara  den  svårt  för  o sova  men e  endå uppe länge på kvällarna , idag har annmarie  varit  här en runda mysigt  hämta räkningar men  hade inte så många , var bara en sen jag var hos doktorn ,varit nere i stan , sen cyklade jag  till jonny   skulle se om  han hade nån tid  o  fixa  mina  däck dom  behövdes göra vid  men jag ska  cykla dit imorgon bitti dom  öppnade klockan 8 , skulle ta en timma o byta dom ,sen  cyklade jag ut till  expert  fråga efter min telefon  men den hade fortfarande inte kommit  då hade  dom fått  skicka den vidare   sen när man kommer hem igen  så  ringer do från expert  o säger att  det inte går o laga  den , så lessen  man blir då fick ringa o prata med annmarie får nog skicka tillbaka  telefonen   . hoppas på att få en ny  prata om o skaffa  telia halebop kanske öppna ett nytt abonemang vi får se va annmarie  säger  honskulle fundera på  det  tycker det e  taskigt med  av 3  att man måste  betala  så mycket  pengar för telefonen inte fungera . sen har jag inte gjort så mycket klipptgrässmattan på  baksidan  behövdes ,  annmarie tyckte jag hade gjort finnt på mn framsida .åt  baccon med pasta sås  ikväll har jag haft lite ont  i min nacke  ska  få tid  till sjukgymnast 

Ovido - Quiz & Flashcards