Alla inlägg under december 2012

Av rosmarie johansson - 20 december 2012 21:30

cyklade jag till jobbet  det  var ganska  skönt , var en del  folk  men  vi var  många som jobbade   ju  , tog det  mest lungt  när jag kom  hem  cyklade  ner till stan   kollade  om  min  habb hade  kommit    det  hade   den  köpte  ja present  kort  till mamma  , pappa  fick  triss lotter  o  schampo  , som jag hade  handlat   sen handlade jag lite mat med ,   mycket folk  var det  så  var  jag  o tejpade  om min  fot   det gick  bra att  gåsjälv   jenny o mathias  skulle  till ullared  ju  hon  ringde  ju  när jag  hade  rast  så  vi pratade lite   skulle  ju haft    amadeus  men han hade blivit dålig  så  det  blev inget   tog det mest lungt när jag kom hem  städade lite  granna  , tyckte klockan  gick segt . hade  nästan tänkt o gå   o lägga mig . ringde  jenny mig   undrade  om jag hade  tejp  ,  cyklade jag bort  med  det  till dom   fick   stanna det var kul   hjälpte dom att  slå in  julklappar   klockan   var  j´kvart  i  11  någonsånt  där    la mig halv   1 


Av rosmarie johansson - 19 december 2012 19:46

åkte taxi till jobbet  vi var många som jobbade idag .  men det var lite mer folk på  förmiddagen  åkte taxi  hem   men  han  släppte av mig  nere  i stan   det var snällt   var  o  tog ut pengar . behövde   det  så köpte jag mig en hamburegare  sen åkte taxi till rehableteringen den var ganska tidig   fick sitta o vänta  ett  tag skönt att prata av sig  taxin kom itdigt   ringde  till o med   brukar dom aldrig göra ....gjorde inget specillet   tog   det bara lungt  kännts lite sådär ikväll känns  tomt att  inte  ha   någon att prata med . mamma hade   inte  ens  tid  att prata  med mig   vill ju  prata 

Av rosmarie johansson - 18 december 2012 19:45

eva  var det som  var här idag kom  vid halv 10 tiden  ,  vi gjorde  mat  köttfärspaj  jätte gott var  det  så  gjorde  vi  ugnsstektsfalukorv  som vi  frös  ner , ,spelade spel   mysigt var det    satt o pratade  om lille  emil  tycker så  synd om  honom var mest bara  hemma  dagen var lite  segt  jenny  amanda kom  en runda  med  o prata lite med  oss   ,,dom var hos mig på kvällen  var  mysigt  vi lagade  fläskfilie o klyftpotatis  tyckte dom var  jätte gott  barnen  nicko var  också m med  ,,,tittade på julkalandern klockan gick så himla fort bara , tycker att den e så jätte bra .  skulle  vaerit hos  doktorn idag   men hon var  ju sjuk  ,,,,, 

Av rosmarie johansson - 17 december 2012 20:00

åkte taxi  till jobbet  ,,   inte så mycket folk  fick sluta  vid  kvart i  ett   sen  när  jag kom  hemm vid  2  tiden så  stog emil  o  väntade på  mig   blev lite   paff  att  han var  här  han ville  följa  med  mig in   tyckte  så  synd om  honom  han satt o ritade    han var  här  ganska  länge   smsade  med  jenny  o skrev att  han  had ekommit idag igen   ,maathias blev  ju inte så  glad  ringde  ju pratade  med  eva  chefen   om det   då hade  hon  redan gjort  e sak   . sen kom hans  mamma o  hämtade  honom  han ville ju inte gå  hem ju   synd så  frågade  han ju  om jag altid  var hemma  v id  denna tiden   sen kom  matthias  o amadeus  frågade  efter honom    då hade han  redan  gått hem han var ganska länge  hemma  hos mig  annmarie  var hos mig på kvällen  fick e n blomma av henne ..sen gjorde jag inte så mycket  var jag bara  hemma

Av rosmarie johansson - 17 december 2012 20:00

åkte taxi  till jobbet  ,,   inte så mycket folk  fick sluta  vid  kvart i  ett   sen  när  jag kom  hemm vid  2  tiden så  stog emil  o  väntade på  mig   blev lite   paff  att  han var  här  han ville  följa  med  mig in   tyckte  så  synd om  honom  han satt o ritade    han var  här  ganska  länge   smsade  med  jenny  o skrev att  han  had ekommit idag igen   ,maathias blev  ju inte så  glad  ringde  ju pratade  med  eva  chefen   om det   då hade  hon  redan gjort  e sak   . sen kom hans  mamma o  hämtade  honom  han ville ju inte gå  hem ju   synd så  frågade  han ju  om jag altid  var hemma  v id  denna tiden   sen kom  matthias  o amadeus  frågade  efter honom    då hade han  redan  gått hem han var ganska länge  hemma  hos mig  annmarie  var hos mig på kvällen  fick e n blomma av henne ..sen gjorde jag inte så mycket  var jag bara  hemma

Av rosmarie johansson - 16 december 2012 20:00

hade  trevlig kväll med  ulrika  regina som var  med  ulrika o henrik hade  med  sin mamma mysigt vi  beställde  mat   åt kebab talrik  sen sen spelade  vi  bingo   men  vi  vann ingeting sen  bytade vi  julklapp   kvällen gick så himla  fort  bara tyckte    det var kul  att henrik var här  had e ju aldrig  varit här  tyckte  han var kul hans pappa kom  o hämta dom sen

Av rosmarie johansson - 15 december 2012 09:15

gick  till  jenny o barnen  runt  9  tiden  .anna kom o hämtade oss . så  åkte  vi ner  till stan  mysigt  var det  julmarknad dans runt  granen  o så kom tomtarna barnen  fick tablett ask , fikade  på milles  det var mysigt  sen gick vi till göran  dom åkte med  oss  upp  till mig  vi lagade  mat  vi gjorde lasange   tyckte  barnen  om gillar också det  ,  atina  var också  med   här  det var  trevligt   dagen gick så  fort  sen  var  jag med hemma  hos  jenny  anna  o atina  skulle  sova  där  vi tittade på film o hade  det   mysigt  åt   lite kvällsmat hemma  hos  jenny  macka  blev  det

Av rosmarie johansson - 14 december 2012 08:30

åkte taxi   till jobbet inte  så jätte   mycket folk kvällen  var amadeus  här   vi hade   mysigt beställde mat  jag åt pizza  amadeus  åt kyklingtallrik var ju hämtade  han  på fritis  så gick vi till kiosken med ,  kvällen  tog  jag  det  mest   lungt  ftlite ont i halsen  men jag    åt halstabletter .. kvällen  kändes lite seg


Ovido - Quiz & Flashcards