Alla inlägg under december 2012

Av rosmarie johansson - 12 december 2012 18:56

sovit  ganska  bra  ,  klockan ringde   kvart  i 6  på morgonen  ,  men  sen sov jag sådär  .  taxin kom halv 7  o hämtade mig  , anette  var lite  så   frågade  varförjag hade  stannat  hemma   men jag ville  ju inte  på grund av  vädret  , ju   o svar  inte så mycket varor som kom  ,  inte så mycketfolk heller ,  mest tagit det lungt  pernilla  kom  sen   tyckte det   var mysigt   hade mycket  o prata om  hon köpte julkort av mig städat o tvättat  lite me idag  tyckte att dagen varit ganska  så  seg idag  fick ju sluta  runt  12 tiden . 

Av rosmarie johansson - 11 december 2012 18:45

vaknade  runt  kvart i  7   sen  cyklade jag till  familjecentralen   tog ps prutan  det gick   bra  sen kom  yvonne  kom vid  9 tiden ,vi gjorde  matlista  lagade mat   som vi frös  nere  till lunch  åt vi pressad  potatis  o fisk i ugn jätte gott  var det  ,  städade micron  o  i ugnen med ,   vid halv 2 tiden    kom jenny  o amanda   vi gick  till kiosken   sen gick vi hem   titta på film idatan   tyckte amanda  om  satt o tittade på  pingu  o nicke nyfiken  dom  gillade hon jätte mycket  hon e så  rolig   hon ville  jag skulle  vara  med  henne  hela tiden ,, jenny  hämtade  amadeus   fikadelite granna  , amadeus  tittade på tv  dagen  gick så fort    vi lagade  taccos   annelie kom sen jätte mysigt  var det  ,  hon åt kvällsmat med  oss  jätte trevligt   var det  ,  kvällen gick så fort men  mysigt var det ,sen kollade vi på julkalendern.  

Av rosmarie johansson - 10 december 2012 18:30

söndagen  på  eftermiddagen  började  att snöa  massor  sara  var  hos mig  lagade mat   tillsamman åt   spagetti  köttfärssås  jätte  gott  var det  ,  sara  åt  med mig   cyklade  ner  till stan  gick ganska  bra   vi åat    tillsammans  mysigt  var det   sen   vid  5 tiden  kom  jenny   satt o pratade   hade  mysigt satt o väntade på taxin    den  var   ju  försenad  ju   25  min  men  vi han ju   ut till maxi dom hade nästan  precis   börjat   när  vi kom   dom  pratade  lite   vi fikade   dom hade gotte bor  lucia  tåg  personalen  som var lucia tåg   sen var  det   lotteri   jag blev  dragen   jag tog  en skiva    med  amanda  jensen  . vi handlade  en del också  .  tur vi ändrade  om taxin    fick   ju present  kort  med   taxin kom ju  i  tid  , sa ju till anette    jag inte  kom på måndagen   tyckte  det var  lite  så att   åka  taxi   tyckte det  var halt  när vi åkte hem   så  jag stannade   hemma ,  passade  amanada  det var mysigt   hon kom  vid  8 tiden vi hade så himla  mysigt  , satt o tittade på olika  filmer  , på datan ,  gick en runda  till kiosken med  ,   mathias  kom o hämtade henne  runt  12  tiden  hon  e ju rolig   hon vill ju inte åka  hem  ju ,,,, sen tog  jag det  lungt  halv 3  kom  therese  jätte mysigt var det  aldrig träffat  henne   innan  bjöd henne på  fika  mysigt   var det  ,  pratade   lite om allt möjligt    hon köpte julkort av mig  . kvällen gjorde jag inte så mycket  var jag bara  hemma ,  kvällen kollade jag julkalaendern  o dallas  gillar det   dom e jätte  bra  .  pratade med  jenny  o göran  det var kul

Av rosmarie johansson - 9 december 2012 15:32

sov  till runt  8  ,   inte lika  kallt  idag  cyklade  ner till   torghallen   .  gick  ganska bra  , sen har sara    varit  här  vi  gjorde  spagetti o köttfärsås  jätte gott  var det .  varit  riktigt oväder  ieftermiddag   med   ikväll e det   maxi  med  jenny ska  bli jätte  mysigt   det e  julklappskväll på  maxi det e  kul tycker jag   vi  bruka få  pengar   att handla  för   500 kronor presentkot  , så  bruka det var  lotteri    o fika  med   så får man  gå  o handla i afäären   med   vi ska  åka  taxi  ialla  fall  till jobbet . tycker dage har varit  lite seg   idag  

Av rosmarie johansson - 8 december 2012 15:15

vaknade    runt   6  tiden  kunde inte somna  om .  städade o tvättade lite  granna .  följde med mamma o pappa   till maxi  ,dom skulle handlade   lite granna  .   köpte mig  en   ny dörrmatta   det had ejag   ingen  ,   vi  var  nere  på  stan  en runda  med   köpte   lite  med  saker  att pyysla  med   .  o köra   kort  . har några till som ska   köpa  av mig kallt  idag  med  . satt  o  gjorde kort hela dagen .  åt  grillad kyckling o pommes pratade med jenny  med   kvällen gjorde jag inte så mycket var ganska  trött  

Av rosmarie johansson - 7 december 2012 15:00

åkte  taxi till jobbet  . idag  gjorde jag  frukosten   på jobbet  det e kul att   göra  det e  olika  avdelningar som  har frukosten  varje  vecka  jag  brukar  göra det   när vi har det   .  slutade  klockan  1   var  hemma   runt  halv 2   hade  jenny  o  amanda  kommit  ,   fikade lite granna  ,  satt  o pratade  dushade   gjorde  mig iordning  jenny dom    lånar min  dusch   deras har  ju inte     blivit   färdig   ännu .  tittade på film  med amanda,vi  pratade  med  björn  med det  var sjönt tycker jag ,jenny var  o hämtade  amadeus på fritids.    vi gick  hem till  jenny  sen    för vi skulle  ju åka  på julbord vi skulle åka  med  annelie  , vi  många på  julbordet  göran  hade ju bjödit med  mig  .satt  jämte  jenny   mysigt  ,  träffade   några som jag  kände fick ju  julmat  där  satt  o pratade   lite   träffade ju  fanny   det var kul att träffa  henne   sen träffade jag kattis   hon var där med micke  fick sålt  ganska många julkort  med   ,la mig  rätt så tidigt  var ganska trött .så kallt det har varit  nu nästan  15 minus , fick ju julklapp   men   fick en  tomte alla skulle ju  ha  med sig varsin   julklapp 

Av rosmarie johansson - 6 december 2012 15:00

åkte  taxi till  jobbbet  inte så jätte  mycket  o göra  , lite granna   var det på   förmiddagen pensionärer  var det taxin kom  o  hämtade mig  12.50   håkan som  körde   roligt  att åka  med  honom  han  e så snäll . sen var jag   hemma   ett  tag    sen  gick  jag bort till  busshållsplatsen  ,  jenny  o mathias kom  o hämtade mig  där så  åkte  vi  till sjukgymnasten   tycker att  det  känns  mycket  bättre när dom  tejpade min  fot  , kan man gå ialla fall sen gick  vi  o lämnade  mina räkningar till annmarie   gick inom  torghallen   o så fikade  vi på milles  dom e så snälla där ringde  till pappa  dom  var  nere i stan  ,  dom körde för oss   hem  det var snällt  så  slapp vi  ta  bussen vi gjorde  mat   potatismos o kokkorv jätte gott  var det s¨å satt  vi  o tittade på film  hurmånga lingon finns  det i skogen   jätte bra var den vi hade riktig  myskväll  bara  jag o jenny var längesen vi hade  det ..satt  o  åt mat  framör tvn   jäte mysigt var det

Av rosmarie johansson - 5 december 2012 14:45

åkte  taxi till jobbet   var   inte så mycket folk  där  städade  o tvättade  åt kvällsmat  , kollade på  bonde söker fru  synd att  det snart  e slut dagen var ganska  seg .hände inget speciellt,

Ovido - Quiz & Flashcards