Alla inlägg under januari 2013

Av rosmarie johansson - 15 januari 2013 19:00

sov sådär   sara kom  vid  9 tiden  vi satt o pratatde  lite  bädade  rent  o  plockade undan tvätt  , vjorde pannkakor o sen gjorde vi  stekt fläsk o löksås  o potatis   sen åkte jag taxi till  torghallen   o va  på banken  med  vill inte cykla  nu  när  det e halt , jag gjorde  inte så mycket på kvällen  tog det bara  lungt  kollade på dallas på tv det e  gamla  avsnitt som går .

,

Av rosmarie johansson - 14 januari 2013 18:16

vaknade innan  klockan ringde  ,   tittade ut  så  hade  det kommit snö  ringde o beställde  taxi inte  så   jätte  mycket folk var det  heller ,    plockade  lite knäckebröd  men  det var inte  så mycket  åkte taxi hem   den kom  12,35 pratat lite med anette   med  idag  ,,,,sen var jag  på möte   med  björn som  e chef på glänninge  dagiset  ,  men hon blev så  besviken   hon tyckte jag skulle vara  med större  barn  , hoppade s  ju på  att jag skulle få vara  där ..  hon skuuel  prata   med  dom som jobbade  där  ...  men  jag tror  inte jag får hon lät  tveksam till det  men  björn skulle  söka  vidare i alla  fall  blev jätte   lessen efteråt sen var jag  bara  hemma  tog det   lungt  känndes så segt  bara   imorgon  skulle  vi varit hos  ulrika på  rehableteringen  men  hon var ju  sjuk  så  det  blev ingeting  med  det ,,,,,,får bli en annan gång ...ikväll  blev det  baccon med  pasta sås  jätte gott var det  ,,,,,

Av rosmarie johansson - 13 januari 2013 19:29

vaknade  tidigt som vanligt  ,  e ju lite roslig  i halsen   ,  tog det mest lungt på  förmiddagen   mamma  kom en runda    o lämnade min  kaffe bryggare   mormor  o morfar  lånade  den ,  johanna  kom  runt  12  tiden  vi gjorde mat   fisk  i ugn  o pressad  potatis  jätte  gott var det , sallad  till  ,   dushade  o  gjorde mig i ordning   bes tällde taxi  orkade  inte gå til  göran  idag  kände mig  lite  trött  vi satt  o tittade på tv mysigt  fikade  lite    jag o jenny  gick till  torghallen   vi köpte mat  till  oss   göran skulle äta soppa vi  åt pizza  med  vitlöksbröd   jätte gott  var det kollade på lyxfällan  sen åkte vi  hem  göran ville  gå  o lägga sig  ikväll  blir det  inte så  mycket   ska kolla  lite på tv

Av rosmarie johansson - 12 januari 2013 08:15

sovit sådär  haft llite  ont i min hals svårt a tt  sova   då,  tittade  mest på tv på morgonen   pratade med  jenny  i telefon med   hon hörde att jag var förkyld ,,,, satt mest vid  datorn  gick ner  till stan  sen  det var skönt  var inom  torghallen  ,  sen gick jag till cecilia  köpte  semlor   ,  som jag tog med  tll göran  mathias o barnen  var där  när jag kom  satt o pratade med dom lite  grannna  fikade på eftermiddagen  när dom hade gott  hjäplte dom att städa ut julen tycker att  det e  roligt  att  hjälpa  till  vi  gick  ut  en runda    till torghallen .var så varmt inne till kvällsmat åt vi  lax o potatis   sallad jätte gott var det    vi kollade på tv allihopa  mysigt   dippade grönsaker jätte  gott    så åt vi popcorn med  dagen  gick så fort   åkte   bil med   carro hem ringde o sa  grattis   till mormor med  hon fyller    92 år det e  ganska  gammalt

Av rosmarie johansson - 11 januari 2013 08:15

åkte taxi till jobbbet  inte så jätte mycket  att göra idag   väldigt lite   fick gå  redan  kvart   1    föjlde med hem till mormor  en runda   nu  har dom  ju flyttat till  lägenhet dom hade fått  fint  där   hon  tyckte   det var roligt att jag  var med  vi var  o köpte  en blomma  till henne   senare på kvällen kom annika  pia var med  vi  beställde mat åt kebab tallrik gott var det vitlökssås till annika åt pizza   vi  kollade på t v bara hon var här till runt  9  var gansk a trött

Av rosmarie johansson - 10 januari 2013 08:30

åkte taxi till jobbet  hade  tänkt att  cykla  till jobbet  min  jacka  krånlade ju  dragkedjan  var  sönder på jackan ,,,,,den kom o hämtade mig halv   7  var ju lite mer  folk  mycket pensionärer  björn kom  också   ville   prata  med anette   sa till henne  att jag ville  göra nåt mer  vara på  dagis   det var nervöst  att berätta det  men det gick bra hon blev ju lite så  kanske   men jag sa  det e  ju  bara en dag   onsdagar  ska det bli  jenny  o mathias  var på  maxi   med  o amanda  hon ville ju hjälpa mig   men jag skulle nästan åka hem   då  var ju med dom på eftermiddagen o kvällen  fikade mysigt   satt o  pratade brukar sortera sockar när jag e där   tycker det e  roligt vi åtkasslergratäng med  pasta  jätte got   var det   lekte  med  barnen    byggde   med  såna klossar det var roligt sen kom mathias  föräldrar på besök   var ganska  trött  när jag kom  hem  köpte  mig en  ny jacka  den  trivs  jag  med 

Av rosmarie johansson - 9 januari 2013 06:00

sovi t sådär   varit ganska   kraslig    i halsen  jobbigt att  sova då  , cyklat till jobbag   idag det  var ganska  skönt    väder fåglarna kvittrade   typiskt att  min  jacka  skulle  börja  att   krångla   drar gkedjan   krångla   den  dela  på sig     den e ju  ganska   gammal  o sliten  var la liite    varor  som kom idag    börjat att  städ a ifrukten  med   inte    mycket folk alls   tycer  det e  lite  synd    cyklade   hem  städat  o tvättat    pysslat   hemma    ringde o prata  med  annmarie  sen ringde  mamma   med  fick  pengar till  en   ny jacka  ,    kollade  lite  på tv på kvällen med

Av rosmarie johansson - 8 januari 2013 17:58

idag sov  jag  till klockan var  8  ,  idag  var det  yvonne som   kom   vi  tog det   mest   lungt   satt  o pratade  gjorde vecko matsedel   vi lagade hemma gjord  pizza jätte gott  var det   så  gjorde vi  baccon med  pasta sås som jag  frös  ner spelade  yatsy  o tittade på  tv    björn kom  o hämta  min  hablapp  inte  gjort så mycket  dagen   varit gannska  dryg    det  har ju varit  ganska  mörkt   o disigt    kännt mig   lite ensam  pratat  med  göran o jenny 

Ovido - Quiz & Flashcards