Alla inlägg under februari 2013

Av rosmarie johansson - 12 februari 2013 16:15

eva  var hos  mig   vi  gjorde  tacco paj  som  vi  frös  ner   gjorde hemma gjord  pizza   med . det var  mysigt  vi spelade  yatsi  eftremiddagen  o kvällen var  jag  med  jenny  o barnen  det var  mysigt var jag hemma  hos jenny  o barnen  mysigt  kollade på film   gjorde vi åt hemma  gjorda  köttbullar  o potatis  jätte gott var det  .

Av rosmarie johansson - 10 februari 2013 20:29

bara   varit  hemma  kollat mest på  tv   var lite segt  påförmiddagen ,  gick o pysslade  lite grannna , sen kom  ankie  vi gjorde fisk i ugn  o potatis  det var jätte gott gillar  fisk  ,  amanda  varit  här  med  jätte  mysigt var  det  kollade på filmer  kvällen  tog jag  det mest lungt  bara  hoppas   mamma o pappa kommer hit  lite   oftare   men jag tror  inte  dom kommer   att göra det känt mig lite seg i dag 

Av rosmarie johansson - 9 februari 2013 20:15

sov ju hos  ulrika  hade svårt  att  sova  hos  ulrika när jag  var där har ju inte sovit  dä rpå jätte länge  ......vi åt frukost ,.kollade lite på tv taxin skulle komma halv 11    men  ringde o ändrade    till 10  ville  åka  hem  kände så segt när jag var dä.  sen var jag bara  hemma  o tog det lungt  var en runda till kiosken   sen  tvättade jag  en  del o städade  lite  granna  vilade  mig också . sen  kom  jenny o göran det var kul  fikade  satt på kaffe  pratade  en del    mysigt   vi lagade tacos  det var ätte gott   äter inte det så ofta ,,  sattt o kollade på tv o hade  det  mysigt  kvällen gick så himla  snabt ..bara  tog det  mest lungt sen . var ganska   trött skulle  kolla på melodifestivalen men jag somnade  på soffan

Av rosmarie johansson - 8 februari 2013 10:30

var jag ledig  från jobbet  men varför  ska man vakna   så  tidigt     när  man  e ledig förstår inte det tog det lungt på förmiddagen  sen var det  ju mötemed  carina  holmström   eva  hedberg  boende stödet   therese  bergkvist ,  annmarie min godman  det  var ett  jobbigt  möte  kan jag  säga    blev så lessen  annmarie  stannade kvar  en  stund  ,  sen kom  pappa  o hämtade  mig   skulle ju träffa  min   kurator   hemma   hos  dom  var llite så  frågade  varför  hon skulle komma hon  var där   en timma  men det  gick bra   vi fikade   semla det  var gott    synd  att  mamma  håller  på  tjatar  om vissa  saker  o mormor o  morfar sen   när jag   kom  hem ringde jag  o pratade  med  eva   det blev ju  så  rörigt   blev så lessen   pratade med   annmarie också  hon hade   fått   ett  mail   från över  förmyndaren   det var oke  att  marie  blev  godman  för mig  vill jag helst av  allt   men det tyckte inte   carina men e ju inte hon som  bestämmer det ,,,     sen    på kvällen åkte  jag  till  ulrika   det var trevligt men var lite  segt  var ju  en ny  tjej som  jag aldri g träffat  vi åt  fläskfilie  o klyftpotatis   det var gott    se fick   vi  glass  med  tycker  dom  e lite snåla  ibland  på att bjuda på  godis o chips  bjuder  ju alltid på  det när  dom e  hos mig vi  tittade  mest på  film   vi la  oss vid halv 10 tiden   hade  svårt   för  o somna

Av rosmarie johansson - 7 februari 2013 10:30

åkte taxi till jobbet  lite  mer  folk var det på  förmiddagen  mest penisonärer tog det lungt när jag kom hem  dushade   gjorde mig  i ordning  skulle på kalas till göran fyllde  år  det var mysigt    följde med jenny  obarnnen  till  torghallen   träffade jag mamma  o några andra     sen var vi  i leksaks affären  med   kvällen tog jag  det bara  lungt

Av rosmarie johansson - 6 februari 2013 21:14

åkte taxi till jobbet   kommit mycket snö igen  såg det igår kväll  hela  himlen   var rosa   .  inte mycket folk  alls  idag  gick  o  handlade  lite  typiskt med taxi det e  svårt  att  få  ibland  prick fick ju inte  förrän halv  2  satt o pratade  med  malin  o monika  sandra  o  hennes mamma  helen pratade jag också  med  pratade  med  dom    lite  smsade med  jenny lite  med dom  har  varit  hos mig ikväll det var  mysigt   idag var  dom inte lika  busiga , vi åt  laxkottletter o klyftpotatis hollandiesås jätte gott var  det . sallad  till   tittade på film   med barnen  o kollade på  barnprogram , poppade pocorn  gillar barnen ,   gick  med  dom hem   skulle  hämta  min  cykel   som jenny lånade .  kvällen  gick så himla snabbt  idag  fick jag äntligen   min  nya  laddare   det e skönt . 

Av rosmarie johansson - 5 februari 2013 21:15

vaknade vid   6  tiden  barnen  kom  strax innan  7  jenny skulle  jobba då   mathias jobbade natten  vi åt  frukost mysigt  sen  tittade vi på  pippi  ,så spelade dom  på telefonen  klockan gick ganska  fort  ,  gick o lämnade  amadeus på skolan han började kl 8  sen  var det bara  jag o amanda  sen lämnade jag henne  vid  halv  9  tiden  ,sen kom  yvonne   vi satt o pratade llite  grannna  kollade på  våra  bästa år .  sen  började  vi  med  maten   vi  gjorde kyckling gratäng  jätte gott  var det   vi lindade  dom   med  baccon runt  om   hade  pasta till ,    så gjorde jag korv  gryta   som jag frös  ner    tog det  lungt på  eftermiddagen , kvällen kom marie  till mig  det var mysigt  vi fyllde  i papper det var mysigt att sitta o prata  lite granna  ska  jag få henne somgodman  längtar  jätte  mycket till det tills det ska bli färdigt kvällen var  jag  ganska trött  var ju uppe ganska tidigt men det  brukar ju alltid vara  

Av rosmarie johansson - 4 februari 2013 21:30

var   jag hemma från jobbet  tog det  lungt haft  ont  imin mage  brukar få  det ibland   ringde  o sa  till jobbet att   jag inte kom sov lite längre pysslade lite  hemma ,,,,  sen var  jag hemma hos jenny  o mathias   på eftermiddagen o kvällen  mysigt var det  amadeus  hade  en kompis  som han lekte  med   vi satt  o spelade spel  lade  pärlplatta  med   det  var  mysigt så  fikade vi dom lekte på rumet  hjälpte  jenny  med  lite   o pratade  med kvällen  så   busiga  barnen  var   dom  var helt uppspelta   vi  städade på rummet  tillsammans  åt   vi kvällsmat  köttfärsås o pasta jätte gott varde t   kvällen kollade jag o jenny på familjen annurlunda  ,,,,kvällen gick så himla  snabbt  när jag var där

Ovido - Quiz & Flashcards